מוסיקה הודית קלאסית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email

בדף זה תוכלו למצוא מידע על הופעות של מוסיקה הודית קלאסית, של שי דנון ואהוד יפרח
הרכב טאן טיהאי המנגנים על סיטאר וטאבלה.

ניתן להזמין אותנו לקונצרט, או להופעה המלווה בהסברים והדגמות על העומק והפשטות שבמוסיקה ההודית.
קונצרט של מוסיקה הודית קלאסית ברמה גבוהה אצלכם בסלון, או לאירוע, או במרכז ליוגה או כל מרכז אחר.
בשילוב סיפורים קטנים ותבניות מוסיקליות המפשטים את המוסיקה לאוזניים מערביות.
סיטאר – אהוד יפרח שלמד בהודו את מיטב המסורת של המוסיקה הקלאסית ההודית בנגינה על הסיטאר.
טאבלה – שי דנון שלמד בהודו את מיטב המסורת של המוסיקה הקלאסית ההודית בנגינה על טאבלה.

IMG_6592.1למידע נוסף וסרטונים, גיללו
ליצירת קשר מיידי : שי – 0545960175
אהוד – 0542125661

 

מוזמנים לפנות אלינו לפרטים ומידע נוסף..
thenew528@gmail.com
0545960175

הנה עוד סרטונים, למטה תמצאו מידע נוסף :

הופעה של מוסיקה הודית קלאסית

נגינה בסיטאר וטבלה

הזדמנות להציץ ולחוות מהתרבות המוסיקאלית ההודית העתיקה. הראגה היא מעין ישות מופשטת, לה הבעות מגוונות, המוגשת על ידי הנגנים תוך השפעת הסביבה. המופע הוא מסע מלא צבעים וצורות הבנוי מהקבוע והמשתנה. הזמנה להיכנס למקום של שקט ופתיחת אופקים.

קצת על הכלים:

הסיטאר – כלי מיתר הודי עתיק. ארוך מאוד ובעל כעשרים מיתרים.

הטאבלה – כלי הקשה הודי המורכב משני תופים בגדלים שונים, העשויים מסוגי עץ שונים.

הסיטאר והטבלה הם מאוד פופולארים בהודו ובשנים האחרונות הפכו אף לפופולאריים בעולם כולו.

אופי הופעה:

לפני הנגינה ובסוף היצירה הנגנים יסבירו מעט על המוסיקה ההודית הקלאסית, מאפייניה והכלים המשמשים אותה.

ההופעה כוללת ביצוע של יצירה הודית קלאסית (ראגה) המתאימה לשעה מסוימת ביום (לכל שעה ביום, הראגה הייחודית לה).

היצירה מתחילה בקצב איטי ומתפתחת בצורה הדרגתית.

אורך היצירה יכול לנוע בין ארבעים וחמש דקות לשעה ועשרים – תלוי בסבלנות המאזינים ובהשראת הנגנים…

ביצוע הראגה נשען על בסיס קבוע ועתיק, עליו מאלתרים הנגנים תוך משחק והומור.

לסיום נהוג לנגן עוד קטע קצר בעל אופי פולקלוריסטי וקליל יותר.

על הנגנים:

אהוד יפרח: מנגן בסיטאר. למד מוסיקה בווארנאסי, הודו, מספר שנים תחת הדרכתם של late Dr. rajbhan singh ושל בנו Padmabhan sing

ובארץ אצל דודו אלכביר. ממשיך ללמוד וללמד.

שי דנון: מנגן בטאבלה. למד מוסיקה בדרום הודו אצל gopalkrishna hegede על פי אסכולת פארוקאבאד בטאבלה. הופיע בישראל, באנגליה ובהודו.

מוסיקה הודית קלאסית – מסע רוחני בהרמוניה

הראגה ההודית היא מעין מסע מופלא, מסע של חיפוש, של הנאה ושל לימוד. המסגרת ברורה ומוצקה, אך בתוכה מסתתרים שבילים רבים שבהם יכול המוסיקאי לנוע כאוות נפשו. לעיתים הוא אינו יודע מה מצפה לו בדרך והוא תמיד עשוי להפתיע את עצמו ואת קהל שומעיו.

הראגה היא ישות שמתממשת בעזרת צלילים והמרווחים שביניהם. לכל ראגה הזמן המתאים לה והיא נענית לתדרים מוסיקליים עדינים המתרחשים בטבע בשעות מסוימות או בעונות השנה השונות. לפיכך היא מאפשרת חיבור של המאזין לטבע שמחוץ לו והתבוננות פנימית עמוקה.

הראגה נוצרת מתוך הרמוניה שמרכזה הוא הצליל "SA". זהו המרכז הטונאלי של הסולם המוזיקאלי והוא הבסיס או היסוד שממנו צצים כל שאר הסולמות המוזיקאליים. הוא מייצג אחדות שמכילה את כל הצלילים כולם ומגדירה אותם.

החלק הראשון של הראגה נקרא "ALLAP"; לאחר שהמוסיקאי כיוון את הכלי בהתאם להרמוניה, הוא מתחיל לחשוף באיטיות את צלילי הראגה, בשלב זה הוא מכוון את תודעתו ואת תודעת המאזינים לישות המוסיקאלית המתחילה לקבל צורה. בתחילה הצלילים הם ארוכים ואיטיים ובהדרגה הם מתחילים להתארגן בתבנית קצבית.

בחלק השני מצטרפת להרמוניה נגינה של כלי הקשה הנקרא "טאבלה". גם כאן ההתחלה היא איטית ומחזורי הקצב מרווחים, ושוב בהדרגה הקצב והמהירות עולים, כאשר סיום הראגה מתאפיין בתחושה של דהירה מהירה וסוחפת.

נגינה והאזנה לראגה הודית היא חוויה רוחנית הדורשת ריכוז, סבלנות ושקט פנימי וההתנסות בה מחזקת את התכונות הללו. המוסיקאי מתאמן שנים רבות גם כדי להפעיל את כלי הנגינה שלו בצורה אידיאלית, אך גם כדי להשיג את הריכוז ואת הסבלנות הדרושים כדי לנגן ראגה.

גם המאזינים המסורים ילמדו להכיר את שבילי הראגה ולהפיק מן ההאזנה חוויה רוחנית מעוררת השראה.

מוזמנים ליצור קשר.

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

אג'נדה 21 – סרטון חשוב

קשה למצוא מתנגדים לטרנד העולמי החדש, המסתתר תחת הכינוי המופלא 'קיימות'. בד"כ מצרפים לו לכינוי זה, את תרגומו באנגלית (Sustainability),

קרא עוד »

fifty ways to leave your virus

סיפור הוירוס הזה שיגע את כל העולם. אם יש משהו בטוח לגביו, להבנתי, הוא שמשקרים לנו על מנת לרתום אותנו

קרא עוד »

תגובות פייסבוק