הצופן של דיסני

דיסני

מעלים את התדר של…..דיסני :
למרות שכולנו גדלנו על סרטי דיסני, מעטים מאיתנו יודעים איזה מסרים סמויים (לעיתים גם ממש גלויים) הוחדרו לסרטים שלו למטרת הנדסה חברתית !

דיסני, שהיה בונה חופשי בדרגה גבוהה, החדיר לסרטיו תכנים שלא הייתי בטוח שארצה להראות לילדים.
ברור שאנחנו גדלנו עליהם, ברור גם שגדלנו בסדר בסה”כ..
בכל זאת, מהם המסרים שהוחדרו לסרטי דיסני ?
לאיזו מטרה ?

הפרטים כאן

מוזמנים להרצאה מרתקת של חבר יקר(בעל האתר קונספיל), על מה שדיסני לא גילה לנו.

ביום רביעי ה-13/11
הצופן של דיסני
הצצה נדירה אל תוך פרדס הסודות של אולפניי הסרטים המצויירים המפורסמים מתחילת המאה ה20, וכיצד אותם אולפנים אשר נראו כלפיי חוץ כאולפניי בידור רגילים של התעשייה, שימשו בסוד כסוג של בתי מדרש מודרניים לנבואה.
ההרצאה תתמקד בהיסטוריה של אולפניי הסרטים המצויירים אשר ידועה למעטי מעטים. נדבר על האחוות הסודיות אשר הקימו את האולפנים של וורנר, דיסני ופליישר, ובפרקטיקות והידע האיזוטרי בו התעסקו. כמו כן נרחיב על המפתחות הדרושים כדיי לפצח את הצופן מאחוריי אותם סרטונים שהם יצרו בתחילת המאה ה20, תור הזהב של האנימציה. הסרטונים שעל פניי השטח נראו אז כסך הכל סרטוני בידור העוברים במדיום אומנותי יחסית חדשני עם דמויות שעישנו סיגרים, רדפו נשים, ורקדו למוזיקת ג’אז אשר נחשבה אז לנחלתם של תרבות שוליים למבוגרים, גילמו בתוכם ידע פילוסופי נשגב והרבה מיסטיקה אשר נשמרה בסוד באותה תקופה (הרבה גם מיסטיקה המבוססת על המקורות שלנו כגון הקבלה, ההיכלות, וחלקים מהתלמוד).
מה הקשר בין “מעבר לטוב ולרוע” של ניטשה ופינוקיו? בין התלמוד למי הפליל את רוג’ר ראביט? בין מיסטיקה צופית מוסלמית ובאגס באני? בין דאמבו לספר יצירה? בין שילגיה לאלכימיה? כל זאת ועוד הרבה הפתעות יידונו בהרצאה.
את הערב יעביר אלעד פרסמן בעל תואר ראשון בפילוסופיה החוקר את הנושא למעלה מ10 שנים על כל פניו.
הפרטים כאן

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק