סרטן, נזק לדנ”א ונזק ללב מקרינת הסלולרי

אלו ממצאים סופיים של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה של ארצות הברית..

מאת איריס עצמון :
“אנו מאמינים שהקשר בין קרינת תדרי רדיו לגידולים בחולדות זכרים הוא אמיתי” אומר ד”ר ג’ון בוכר, המנהל השותף הקודם של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה בארה”ב. ההודעה מלווה את פירסום הדוחו”ת הסופיים של המחקרים על סרטן בחולדות ועכברים שנחשפו לקרינת טלפון סלולרי. הפרויקט של בוכר, הגדול ביותר בהסטוריה של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה, עלה 30 מיליון דולר ולקח יותר מעשר שנים להשלים.

בהצהרה של ד”ר רון מלניק, מדען בכיר מהתוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה שפרש, הוא אומר: “שיעור חשוב שלמדנו מהמחקר הוא שאיננו יכולים להניח שכל טכנולוגיה אלחוטית נוכחית או עתידית היא בטוחה, ללא בדיקות מספקות….המחקר של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה מצא לא רק שקרינת הטלפון הסלולרי הגבירה גידולים בלב ובמוח, אלא גם גרמה לנזק ללב (קרדיומיופתיה בחדר הימני בחולדות זכרים ונקבות) ונזק לדנ”א בתאי מוח של חולדות ועכברים. סוכנויות בריאות ורגולציה צריכות להזהיר את הציבור מפני ההשפעות הבריאותיות של קרינת תדרי רדיו ולספק מידע ברור כיצד להפחית חשיפות, במיוחד לילדים ונשים בהריון”.

הכותרת של הוול סטריט ג’ורנל: “מדענים מוצאים ‘עדות ברורה’ לכך שקרינת הסלולרי יכולה לגרום סרטן בחולדות”.

חדשות מיקרוגל עוקבים אחרי המחקר מאז שה- FDA ביקש לבצע אותו, בשנת 1999, וכעת מפרסמים את החדשות ומסבירים את הקשר בין הממצאים של המחקר לממצאים בבני אדם במחקר האינטרפון.

על המחקר העידה במישיגן ד”ר שרון גולדברג, רופאה פנימית שעוסקת ברפואה 21 שנה, וכן באקדמיה במחקרים קליניים,  בעניין חקיקה על פריסת אנטנות הדור החמישי. לדבריה “המחקר של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה מראה עדות ברורה לקרדיומיופתיה. במילים אחרות זו אבן בניין לאי ספיקת לב”.

“לחשיפה הנתונה שלנו אין קשר למחקר של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה. זו הערכת סיכון של טלפון סלולרי אחד בשדה הקרוב. מה החשיפה שלנו לאורך יום אחד?  זה לא טלפון סלולרי אחד. זה טלפונים סלולריים, מערכות אלחוטיות רבות, זה מונים חכמים, מגדלים סלולריים. זה סנדוויץ’ והכל מצטבר. אני מרגישה שזה לא אחראי אפילו לדבר על האינטרנט של הדברים ופריסה של טכנולוגיה חדשה שלא נבדקה, כשאנו אפילו לא מודדים מה החשיפות הנוכחיות שלנו מהמערכות הנוכחיות. ברפואה אקדמית יש לנו שם למה שקורה כעת עם הדור החמישי ומה שקרה עם התקשורת האלחוטית. הדור החמישי זה שימוש שלא נבדק,  בטכנולוגיה שאנו יודעים שהיא פוגעת. אנחנו יודעים את זה מהמדע. באקדמיה זה נקרא מחקר בבני אדם.  מחקר בבני אדם נמצא תחת רגולציה קשוחה. אינך יכול לעשות מחקר על בני אדם, אלא אם יש הסכמה מדעת שהם מבינים את הסיכונים והתועלות ודבר שני, שיש לך את האישור. אם מישהו בוחן את הספרות ואומר שאנו מאמינים שפרויקט המחקר הוא בטוח, אין אינדיקציה במדע לכך שהוא לא בטוח. לנו יש עשרות שנים של עדות כדי להראות שזה לא בטוח”.

לדבריה “לקרינה אלחוטית יש השפעות ביולוגיות. נקודה. זה כבר לא נושא לוויכוח. כשאתה מסתכל בפאבמד (הספרייה הלאומית של הספרות המדעית שעוברת הערכת עמיתים) והספרות המדעית שעברה הערכת עמיתים,
ההשפעות האלה נראות בכל צורות החיים. צמחים, בעלי חיים, חרקים, מיקרובים. בבני אדם יש לנו עדות ברורה לסרטן, אין שאלה, ונזק לדנ”א”.  בעדותה הוסיפה גם על קשר להשפעות אחרות על הבריאות עליהן קראה בספרות הרפואית, כולל סוכרת.

למרות הביטוי השגור שהקרינה “מטגנת”, למעשה התקן מתייחס לחימום (תקן תרמי) אך מתעלם מכל ההשפעות שאינן חימום –  כלומר מחלות והשפעות לטווח ארוך. התקן מכסה חשיפה אקוטית בלבד, ולא את החשיפה שאליה חשוף הציבור- כרונית, לאורך שנים.
משרד הבריאות בישראל אמר לערוץ 10 שהסטנדרטים של הקרינה אינם בסמכותו של המשרד. במדינות אחרות נקטו צעדים להורדת התקן.  כל עוד התקן הוא תרמי, משמע אין הכרה רשמית בהשפעות הביולוגיות שנמצאו במחקרים. הגוף שקובע את התקן – האיקנירפ (ICNIRP) אינם מעוניינים להכליל את המחקר  של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה בתקן  מפני שאז הם יצטרכו לשנות אותו, וזה בדיוק מה שהם לא רוצים לעשות. על כך הם קיבלו תגובה חריפה של רון מלניק.

ארגון הבריאות העולמי מסתמך על האיקנירפ, שלחבריו יש מימון מהתעשייה, כפי שתועד ע”י ארגון ספרדי שפועל למען בריאות הציבור (הדו”ח בקישור זמין בספרדית ובאנגלית). כאשר חוקרים בלתי תלויים ניסו להידבר עם ארגון הבריאות העולמי כדי לעשות שינוי, נענו בכך שדבריהם לא רלוונטים, אלא רק של האיקנירפ.

מונה נילסון, עיתונאית שבדית שהקימה את הקרן השבדית להגנה מפני קרינה  ופירסמה שני ספרים (בשבדית) על ההשפעות הבריאותיות של הטכנולוגיה, איתגרה את יו”ר האיקנירפ  בסמינר על השפעות בריאותיות מהטכנולוגיה, ותשובתו מאוד מגלה על המצב הקיים שאינו לטובת הציבור.

קבוצת “מדע גדול בקטנה” בדומה לעמותת מדעת, תומכת בגישה שהקרינה הבלתי מייננת היא בלתי מזיקה, ואף פעלה בנמרצות כדי להפריך את ממצאי התחקיר של אברי גלעד על הקרינה הבלתי מייננת  עוד לפני שהוא שודר.  לאחר ששודר הם הבהירו כי  “פרסמנו פוסט מקדים עם הפרכות מסודרות לרוב מה שחשבנו שיהיה ב’תחקיר’ של אברי גלעד”.

משרד החינוך מעוניין להכניס את הטלפון הסלולרי ככלי לימוד בבתי הספר דרך הווייפיי

קישורים נוספים:
באתר של  ד”ר ג’ואל מוסקוביץ על הדו”חות הסופיים של המחקר של התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה
ובעניין הדור החמישי המתקרב ובא  שלא לטובה”

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק