תרופת העתיד : אור

תרופת העתיד היא אור : מחקר עדכני על מה פוטונים אומרים לנו על בריאות וחולי.

הקדמה : כבר למעלה משנה אני כותב ועוסק באינטנסיביות בחשמל הגוף, שימוש באור לעשות האקינג לביולוגיה שלנו ולהבין את נושא המגנטיות שלנו ושל כדוה”א וזאת בעיקר כדי להתמודד עם שלל בעיות רפואיות של אנשים רבים בעולם המודרני, הדיגיטלי, המתועש. לרוב הרופאים אין מושג איך להתמודד איתן. פיברומיאלגיה, חוסר שינה, מחלות אוטואימיוניות, מחלות כרוניות מבוססות מיטכונדריה ועוד.
במאמר הזה יש לא מעט אזכורים למחקרים שמראים כיצד אור או פליטת אור מהגוף שלנו, קשורה למצב בריאות-חולי שלנו.
למה זה חשוב ?
כדי לשפר את הביו-האקינג שכל אחד יכול לעשות.
מוזמנים לפנות אלי לעזרה והדרכה. תהנו..

האם אתם זוכרים כשלמדתם על פוטונים בשעורי מדע בתיכון ?  אם כן, עיקר הנושא היה על הקשר שלהם עם חלקיקים קטנים ופיזיקה ובטח לא למדתם רבות על הקשר שלהם למחלות בבני אדם.

במקרה ואתם צריכים תזכורת : פוטונים הם חלקיקים תת-אטומיים שנושאים כוח וקרינה אלקטרומגנטיים. כשאלקטרון ניצת, הוא יכול לשחרר כיס אור, או פוטון, שנוצר מעודף האנרגיה ונשאר אלקטרון עם אנרגיה מופחתת.

למרות שפוטונים בד”כ נקשרים עם אור, הם קיימים בכל חומר, כולל תאי הגוף האנושי. כשאנו הולכים, אנחנו משחררים כמויות קטנות של חלקיקי האור הללו, למרות שהם בלתי נראים לעין. כמה אתם ביו-פוטונים יכול להעיד על הבריאות שלכם.

פליטות של פוטונים חלשים מאוד והקשר לבריאות וחולי

הפוטונים בבע”ח, צמחים ותאי הגוף נקראים פוטונים חלשים מאוד, עם התייחסות לפעילות קרינה שמתייחסים אליה כפליטה חלשה מאוד (UPE – ULTRAWEAK PHOTON EMISSION)  או פליטה ביופוטונית. מאז שנות ה 60 מדענים חקרו את פליטת הפוטונים והקשר שלהם לחילוף חומרים ומחלות. בזמן זה הטכנולוגיה התפתחה כך שניתן היה לראות את הפליטות החלשות הללו. מאז, מחקרים מצאו קשרים בין פליטות גבוהות יותר של פוטונים ומחלות, כולל סכרת.

הגוף עובר תגובות אנטי-חמצון ללא הפסקה שמשחררות רדיקלים חופשיים וביופוטונים כתוצרי לוואי של שינויים במצב האלקטרונים. למרות שפליטה של ביופוטונים היא נורמלית, כי יש כל הזמן תגובות בגוף שמשחררות רדיקלים חופשיים ויש תמיד מספר מחלות שיש בהם יותר רדיקלים של חמצון, כך שתהיה פליטה גבוהה יותר של ביופוטונים.

מה כל זה אומר ? בעיקרון, מדידה של פליטה ביופוטונית היא דרך למדוד לחץ אוקסידנטי,  כי יצורים המגיבים לחמצן, משחררים את רוב הביופוטונים. לחץ אוקסידנטי קשור למחלות רבות. למרות שחלק מהלחץ הזה חיוני ומשרת את הביולוגיה, כשיש יותר מהאנטיאוקסידנטים, כמו בהוספה של אנטיאוקסידנטים חשובים גלוטאטיון, ויטמין סי, ויטמין אי ו COQ10 , פליטת הביופוטונים יורדת.

פליטת ביופוטונים והמוח

רמת פליטת ביופוטונים לא רק משקפת את רמות החמצון של תא, הם גם עשויים לשחק תפקיד חשוב בתפקוד נוירוני. תאי עצב הם תאים פעילים מאוד שללא הפסקה עוברים תגובות חמצון ולכן משחררים לחץ אוקסידנטי וביופוטונים. מחקרים מצאו קשרים בין פעילות עצבית ופליטת ביופוטונים. בעצם יש קשר ישיר בין רמת הפליטה לפעילות עצבית, שלרוב מודגמת ע”י האנרגיה המטבולית. נראה שפליטת ביופוטונים, יכולה לשמש כלי לא חודרני לבדיקת גלי מוח ופעילות עצבית לעזור בהחלטה לגבי רמות מחלה במוח.

ההבטחה והקושי במדידת פליטה של ביופוטונים

מדענים מסכימים לרוב שרמות הפליטה עשויים לשמש כלי עוצמתי מאין כמוהו לאבחון. הם נוטים להיפלט בכמויות שקרובות לערך הממוצע. יש כמה חריגות, תלוי באדם ובחלק בגוף. אך אם הם מעל הממוצע, משהו לא בסדר.

תוצאות בדיקות שמקשרות פליטות גבוהות עם מצב מחלה, נראות מבטיחות. החוקרים יכולו לזהות בדיוק, תת-מצבים של סכרת 2 גם במצב המחלה הראשוני ע”י התבוננות ברמת הפליטה הביופוטונית של הנבדקים. (מתבסס על רפואה סינית). ההתאמה הייתה מבוססת על מטבוליטים בשתן, מדגימים קשר בין מטאבולומיקס ופליטת ביופוטונים. מחקרים גם הראו שזהו כלי מבטיח בזיהוי תקלה במיטוכונדריה וסרטן.

עם זאת, יש כמה מגבלות ועניינים שהאטו את האימוץ של כלי האבחון הזה. העיקרי ? יצירה של מבחן אבחון מציאותי. כיום המבחנים דורשים חשיפה ארוכה, שמגבילים את האפליקציה היישומית של השיטות האפשריות. יש צורך בעוד מחקרים לקבוע את היחס הסטטיסטי בין מצב מחלה ופליטת ביופוטונים נורמלית. מחקרים בדרך לפתח כלי להתגבר על המגבלות הללו ולפתח פלטפורמה לשלב פליטה ביופוטונית ומטאבוליטים.

אדאפטוג’נים ופליטה ביופוטונית

רמת פליטה של ביופוטונים לא רק צריכה להיות קשורה לאבחון בעיות, הם יכולים להיות גם המטרה בטיפול במחלה. למשל, אדאפטוג’נים כמו Rhodiola rosea,Siberian ginseng, ו Schisandra chinensis , קשורים לשיפור בבעיות בריאות רבות כולל לחץ אוקסידנטי, דכאון, פעילות מוחית, עייפות ועוד. הוצע שאדאפטוג’נים פועלים ע”י השפעה על תגובות הלחץ ברמת המולקולרית בשמירה על הומאסטאסיס (איזון המערכת).

עוד דרך פעולה פוטנציאלית היא שאדאפטוג’נים משפיעים על פליטת ביופוטונים. בניסוי פיילוט, חוקרים לקחו 30 נבדקים ובאקראיות חילקו אותם ל3 קבוצות : קבוצת ביקורת שלקחה פלסיבו, קבוצה שלקחה 3 סוגי אדאפטוג’נים וקבוצה אחת שלקחה רק רודיולה (Rhodiola rosea). פליטות הביופוטונים נמדדו לפני ואחרי לקיחת התוספים למשך שבוע. בהשוואה לקבוצת הביקורת, לקבוצת הרודיולה הייתה ירידה משמעותית בפילטת הביופוטונים. היה גם שיפור ברמת העייפות לקבוצת הרודיולה. הקבוצה שלקחה אדאפטוג’נים לא חוותה שינוי דומה בהשוואה לקבוצת הביקורת, אז ייתכן שרודיולה משפיעה הרבה יותר בתחום הזה מאשר אדאפטוג’נים אחרים.

השפעת מדיטציה על פליטת ביופוטונים

מדיטציה נחקרת ברבות בהקשר של טיפול אפשרי בטווח רחב של בעיות פיזיות ומנטליות. סיבה טובה אחת ליעילותה ? ההשפעה על פליטה ביופוטונית. מספר מחקרים מצאו שמדיטציה יוצרת תזוזות ברמת הפליטה של ביופוטונים. מחקר קטן אחד בחן 5 נבדקים תחת מדיטציה, בישיבה או שכיבה. לפני המחקר, אחד הנבדקים הראה רמת פליטה גבוהה של ביופוטונים מהאחרים.לנבדק זה, המדיטציה הורידה הרבה מהפליטה בזמן ואף אחרי המדיטציה. לאחרים, הייתה ירידה קטנה יותר.תוצאות אלו תואמות ליכולת של מדיטציה להשפיע על תגובות חמצון ואנטי חמצון.

מחקר אחר מצא שלאלו שיש הסטוריה של תרגול מדיטציה טרנסדנטלית , יש פליטת ביופוטונים נמוכה יותר לקבוצת הביקורת. המחקר הזה בדק את פליטת הביופוטונים של 20 גברים בריאים עם עבר של תרגול מדיטציה טרנסדנטלית ומצא שהיא שונה מאלו שהי בקבוצת הביקורת, מה שתומך שוב ברעיון שמדיטציה עשויה לעזור בשליטה על רדיקלים חופשיים.

חוקרים ממשיכים לבדוק את הפיתוח של כלי אבחון וטיפול שעוסקות בפליטה של ביופוטונים. בזמן שאנחנו מחכים שזה יהפוך לשגרה בתחום הבריאות, שגרה שאפשר להשיגה אפילו דרך הטלפון, ניתן לקחת כמה צעדים עכשיו על מנת להפחיתאת רמות הלחץ ופליטת הביופוטונים, לבריאות מיטבית.
למאמר המקורי

מעלים את התדר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק