הסכנות והיתרונות של חשיפה לשמש :

אל תגידו לא ידעתם.
אולי אתם קוראים את זה פעם ראשונה פה. אולי לא.
בכל אופן, אפילו המידע המדעי, זה שמוטה ע”י אינטרסים, מתחיל להשתנות. גם בהקשר של חשיפה לשמש.
בפוסט הבא יש תרגום של ההקדמה לסקירה מדעית נרחבת של מחקרים על הסכנות והיתרונות של חשיפה לשמש ואור UV.
השמש היא מקור לבריאות.

תרגום הקדמה :
רשויות לבריאות הציבור בארה”ב ממליצות שגברים, נשים וילדים יפחיתו את החשיפה שלהם לשמש, בהסתמך על חששות שחשיפה תקדם סרטן עור.
מצד שני, מידע מראה שכמות גדלה והולכת של אמריקאים סובלים ממחסור בויטמין די ובעיות בריאותיות חמורות הנגרמות ממחסור מספק בחשיפה לשמש.
המידע המדעי שיש על חשיפה מבוקרת לשמש גדל בהתמדה וגורם לתפישה שונה באשר לאור השמש ו UV והקשר לבריאות.

סרטן המלנומה והקשר שלו לחשיפה לשמש ולכוויות שמש אינו מטופל כראוי בספרות המדעית.
דיווחים על תוצאות בריאות רצויות הקשורות ל ריכוז הסרום (OH)D או תוספי ויטמין די נקשרו בצורה לא ראויה יחדין כך שיתרונות החשיפה לשמש מלבד ייצור ויטמין די, לא תוארו כראוי.
סקירה זו של מחקרים אחרונים והאנליזה שלהם באשר לסכנות והיתרונות של חשיפה לשמש שמראות שחשיפה לא מספקת לשמש היא בעיה בריאותית ציבורית אמיתית.

סקירה זו לוקחת בחשבון מחקרים שהראו קשת רחבה של יתרונות בריאותיים מחשיפה לשמש וUV. יתרונות אלו כוללים מלבד סוגים שונים של סרטן, גם מחלות לב, אלצהיימר ודמנציה, מיופיה וניוון שרירים, סכרת וטרשת נפוצה. התובנה של אי חשיפה לשמש חייבת להשתנות כדי לקבל מספיק חשיפה על מנת להשיג סירום 25 ׁ(OH) D בריכוז של 30 NG/ML, או גבוה יותר בעונות השמש ויתרונות הכלליים של חשיפה UV מעבר לייצור ויטמין D.

קישור למאמר המלא.

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק