תפקוד המיטוכונדריה והתפקוד שלנו 101

באמצעות ידע ושינוי קל של הרגלים ניתן להגיע לתפקוד אופטימלי

נתקלתי בפוסט המעולה הזה באחת הקבוצות שאני חבר בהן בנוגע לביו האקינג. אני מביא לכם כאן תרגום של הפוסט הזה. הוא מסביר כיצד עובד הגוף באמת ומה חשוב לתפקוד הגוף. כמו כן מה נדרש לא לעשות ביומיום ומה כן, כדי לקבל תפקוד מיטוכנדריה מיטבי ומכאן תפקוד כללי שלנו ומצב בריאות מעולים! תהנו

גוף האדם מכיל איברים ורקמות רבים ושונים, אך כל אחד מהם עשוי מתאי ולכל התאים הללו יש מבנה ותפקוד בסיסי דומה. כאן ציירתי אדם עם האיברים החשובים ביותר להסבר שלי. זה לא בקנה מידה. זה המוח, העיניים, העור ובפנים יש תא. לכל תא יש קרום תא שהוא חדיר למחצה, כלומר הוא נותן לדברים מסוימים להיכנס ולצאת מהתא כמו מים, חומרים מזינים ומוצרי פסולת. לכל תא יש גרעין תא המכיל את ה-DNA בכרומוזומים. DNA מקודד לחלבונים שנוצרים בתא. כל תא, מלבד תאי דם אדומים, מכיל מיטוכונדריה. המיטוכונדריה הן החלק המייצר אנרגיה בתא. הם לוקחים את האוכל שאתה אוכל כדי ליצור אנרגיה עבור האיברים והגוף לתפקד. מספר המיטוכונדריות בתא תלוי בתפקוד המטבולי של התא. לאיברים שצורכים אנרגיה גבוהה כמו הלב והמוח יש אלפים רבים של מיטוכונדריה לתא. ואילו לתא שומן יש הרבה פחות מיטוכונדריה. הנה זה עתה ציירתי אחד.ראו תמונה

בריאות הגוף שלך תלויה באנרגיה שהמיטוכונדריה שלך יכולה לייצר. לרקמות החולות יש מיטוכונדריה שמתפקדות בצורה לקויה. אז אם יש לך מחלת עור או סוכרת או מחלת לב או מחלת מוח זה אומר שהמיטוכונדריה באיברים האלה לא פועלים.
לכן הבנת אופן פעולת המיטוכונדריה היא בסיסית להיפוך או מניעה של מחלות כמעט מכל סוג אפילו מחלות גנטיות.
בתוך המיטוכונדריה יש שרשרת הובלה של אלקטרונים המורכבת מ-5 ציטוכוכרומים. כל המזון מתפרק לחלקיקים תת-אטומיים הנקראים אלקטרונים ופרוטונים. לאלקטרונים יש מטען שלילי ולפרוטונים יש מטען חיובי. שרשרת הובלת האלקטרונים במיטוכונדריה מפרידה בין החלקיקים הטעונים החיובי והשלילי על פני הממברנה המיטוכונדריאלית הפנימית והאלקטרונים משמשים לייצור של אנרגיה – ATP
פחמן דו חמצני – CO2
וסוג מיוחד של מים הנקרא מים קלים – DDW
ATP וה-DDW משמשים בתא לתפקודים מטבוליים.

היכולת של המיטוכונדריה שלך לאסוף ולהפריד אלקטרונים ופרוטונים וליצור ATP, CO2 ו-DDW נקראת REDOX שזה קיצור של התגובות הכימיות של הפחתה וחמצון שהמיטוכונדריה מבצעת. כאשר המיטוכונדריה מתפקדות היטב, הן מייצרות הרבה ATP ו-DDW שהתאים והאיברים שלך משתמשים בהם כדי לשמור על כל התהליכים המטבוליים בגוף לתפקד כראוי כדי למנוע מחלות.
האיברים החשובים ביותר לתפקוד המיטוכונדריה הם העור, העיניים, המוח. בתוך המוח ישנו אזור קטן הנקרא הגרעין העל-תצלבתי (SCN) שהוא בקר השעון הראשי של כל המקצבים הצירקדיים בגוף. מקצבי יממה הם תהליכים ביולוגיים בגוף שיש להם מחזור של 24 שעות. אצל בני אדם זהו מחזור השינה היומי.
ישנם כ-37.2 טריליון תאים בגוף האדם והתפקוד התקין של כל אחד מהם תלוי בבקר השעון הראשי כדי לוודא שהם פועלים בשעה המתאימה ביום או בלילה. כאשר תאים מתנתקים מבקר השעון הראשי, המיטוכונדריה כבר לא יכולה לעבוד גם כן וזה מוריד את ה-REDOX שלהם כלומר הם מייצרים פחות ATP ו-DDW. על מנת שהשעון הראשי ישלוט במקצבי השינה/ערות היומי של 37.2 טריליון תאים, עליו לקבל אותות מהסביבה כדי לדעת באיזו שעה ביום או בלילה מדובר. הסביבה היא השמש, האדמה, המזון והמים.

אור השמש נספג דרך העיניים והעור ואומר לשעון המאסטר מה השעה ביום. כבר מהאור הראשון של היום, לפני הזריחה, קולטני האור בעור מתחילים לזהות את השמש העולה. זה משחרר הורמונים שמתחילים להעיר אותך.
כאשר השמש זורחת ישנם תדרים שונים של אור שמש ותדרים משתנים אלו הם אותות ספציפיים ל-SCN לשחרור הורמונים כדי להעיר את הגוף משינה לא מודעת לעירות ותנועה מודעת.
אור שמש UVA ו-IRA מוקדם בבוקר בעיניים ובעור מייצר מלטונין. מלטונין הוא הורמון השינה וההורמון המגן על תפקוד המיטוכונדריה ועל מקצבי היממה. מלטונין משתחרר בלילה לאחר 4 שעות של חושך. מלטונין מופחת או אפילו כבוי על ידי כל חשיפה לאור לאחר השקיעה.
אור שמש מוקדם בבוקר מייצר דופמין הדרוש לבריאות נפשית, למידה וזיכרון תקינים. אור שמש UVB על העור מייצר ויטמין D מכולסטרול הדרוש לתפקוד החיסוני.
אור השמש מייצר ויטמין B12. אור שמש UV ממריץ סינתזה של תאי דם אדומים. אור שמש UV על העור מגביר את החמצן הוורידי. אור שמש על העור מוריד את לחץ הדם.

אור שמש מוקדם בבוקר מגביר את המלנין בעיניים, בעור ובשיער. ככל שיש לך יותר מלנין כך תוכל לאסוף יותר אנרגיית אור שמש

במהלך אור היום בני אדם אוכלים מזון שמתפרק לאלקטרונים ולפרוטונים בשרשרת העברת האלקטרונים המיטוכונדריאלית ליצירת ATP, DDW ו-CO2. המיטוכונדריה מספקת את האנרגיה לתנועה היומיומית ולתפקודי הגוף.
לאור השמש יש תדרים ספציפיים של אור נראה – אדום, כתום, צהוב, ירוק, כחול, סגול ובני אדם מזהים ומשתמשים בתדרים אלו לייצור איתות סלולרי ספציפי, הורמונים ומוליכים עצביים.
תדרים אלו משתנים בעוצמתם במהלך היום וזהו האות שהשעון הראשי משתמש בו כדי לשלוט בכל תא בגוף באמצעות הורמונים המשתחררים בשעות שונות של היום.

לכל גן בגנום האנושי יש גן שעון מולו ואלה נשלטים על ידי האור והעדר האור המתגלה על ידי ה-SCN.
בשקיעה ישנם קולטנים בעיניים ובעור שמזהים את אור השמש הדועך
ואז היעדר אור על העיניים והעור מהווה גם אות לשעון המאסטר להתכונן לשינה על ידי שחרור הורמונים.
במהלך השינה תאים עוברים צמיחה תאית וחילוף חומרים שמצמיח תאים חדשים, ממחזר רכיבים של תאים מסוימים ומחליף תאים אחרים.
כמו כן גידול תאים חדשים כגון בניית תאי שריר כדי להגיב לפעילות גופנית. חלק מהתאים בגוף מוחלפים באופן קבוע כמו תאי עור ומעי. אחרים, כמו תאי מוח ותאי לב, מרכיביהם ממוחזרים.
מיחזור תאי נקרא אוטופגיה והסרה תאית נקראת אפופטוזיס.

המיטוכונדריה עוברות גם מיחזור והחלפה הנקראת מיטופאגיה.
כל אלה נשלטים על ידי מיטוכונדריה בהתבסס על המקצבים הצירקדיים המוכתבים על ידי בקר השעון הראשי. אלו אותות אור השמש והחושך שזוהו על ידי העיניים והעור.
שינה בלילה בזמן החשיכה היא פעילות הבריאות היומית החשובה ביותר. הדרך היחידה שבה פוטונים מאור השמש יכולים ליצור אינטראקציה עם בני אדם היא באמצעות אלקטרונים. אלקטרונים אוספים ונושאים פוטונים ומשחררים אותם בזמנים ובמקומות מסוימים בתא.

פוטונים נושאים מידע על השעה ביום והעונה למיטוכונדריה ומיטוכונדריה משנים את תפקידיהם בדפוסים יומיומיים ועונתיים.
כדי שתא אנושי יאסוף אלקטרונים הוא זקוק לחומצה דוקוסו-הקסנואית (DHA) בממברנות התא. DHA היא חומצת שומן אומגה 3 עשירה באלקטרונים שמתקבלת ממזונות ימיים ואינה נשרפת כאנרגיה אלא משמשת בממברנות התא.
DHA נמצא בשפע במיוחד בתאי העין והמוח מכיוון שתאים אלו אוספים וממירים הרבה אור. פירות ים מכילים גם את תאי היוד והסלניום הדרושים כדי להטמיע DHA בממברנות התא. מזון מהים יש לאכול באופן קבוע.
DHA בממברנות התא הופך את אור השמש לזרם חשמלי DC שתאים משתמשים בו לגדילה ולמטבוליזם.
תאים אנושיים מכילים גם מים והמים האלה לא רק זורמים מסביב. בתוך התא ופלזמת הדם ונוזל השדרה המוחי (CSF) יש להם מבנה ותפקוד מולקולרי גבישי ספציפי המאפשרים לו להתנהג כמו סוללה כדי לאסוף ולהפריד אלקטרונים ופרוטונים ליצירת אזור החרגה (EZ) שמתנהג כמו סוללה . מי EZ סופגים את אור השמש והאלקטרונים במים אוספים פוטונים כדי להעביר אותם למיטוכונדריה.

כל המזון מתפרק לאלקטרונים ולפרוטונים ומוזן דרך שרשרת הובלת האלקטרונים המיטוכונדריאלית. פחמימות גדלות בדרך כלל בקיץ או באקלים טרופי והמזון הזה נושא על האלקטרונים שלו פוטונים שאומרים למיטוכונדריה באיזו עונה היא.
אלקטרונים מפחמימות מוזנים דרך ציטוכרום I של ה-ETC והפוטונים שהאלקטרונים האלה נושאים אומרים למיטוכונדריה שזה שעון הקיץ. בקיץ המיטוכונדריה מחליפות וממחזרות את עצמן = מיטופאגיה. זה חשוב כדי לשמור על REDOX המיטוכונדריאלי לעבוד היטב.
בחורף פחמימות בדרך כלל אינן גדלות והתזונה האנושית היא באופן טבעי שומנים מן החי. אלקטרונים משומנים מן החי עוברים לציטוכרום II ונושאים פוטונים בתדירות נמוכה יותר מאור השמש החורפי. מיטוכונדריה משחררת מולקולות איתות שונות (מיני חמצן תגובתיים = ROS) בקיץ ובחורף.
השעונים הצירקדיים של ה-SCN, התאים, המיטוכונדריה וכל הגנים זקוקים לאותות האור האלה על העיניים והעור כדי להתאים לאותות המזון כדי לשמור על תפקוד הגוף במערכת מבוקרת גלובלית.

המסר החשוב הוא שבני אדם, בדיוק כמו חיות בר, צריכים לאכול את מה שגדל באופן טבעי בסביבה שבה הם חיים, כך שהאותות מהאלקטרונים והפוטונים במזון שהם אוכלים תואמים לאור השמש ולטמפרטורה שזוהו בעיניים ובעור. זה מאפשר ל-SCN לתאם מקצבים צירקדיים עבור כל תא בגוף.


בני אדם נועדו גם להיות יחפים על הארץ
מדי יום שבו השדה המגנטי של 7.83 הרץ מכוון את כל האטומים האלקטרומגנטיים בגוף. השדה המגנטי נוצר מאור השמש הפוגע באדמה והוא משתנה מדי יום ועונתי.
השדה המגנטי חזק יותר בשעות הלילה כאשר אור השמש נעדר. הארץ הוא גם מקור לאלקטרונים חופשיים שניתן לאסוף כאשר בעלי חיים כמו בני אדם נמצאים יחפים על האדמה. הארקה לאדמה מורידה את לחץ הדם.
בני אדם התפתחו על הבקע של מזרח אפריקה עירומים ויחפים ואוכלים מזון ימי. זוהי התזונה ואורח החיים הטבעיים לבני אדם. בני אדם היגרו מאוחר יותר למקומות קרים יותר ברחבי הגלובוס שבהם אור השמש חלש יותר. במקומות אלה בני האדם פיתחו הסתגלות לאור שמש חלש יותר וויטמין D נמוך על ידי שינוי תפקוד המיטוכונדריה כדי ליצור יותר חום ובהיר יותר עיניים, עור ושיער.
בני אדם אינם חיים עוד בסביבה הטבעית בה הם התפתחו. בני אדם חיים בימינו 90% מחייהם בתוך הבית, מנותקים מהאדמה ומהשמש ומשונות הטמפרטורה העונתיות.


בני אדם בימינו שטופים באור מלאכותי 24 שעות ביממה ובתדרים אלקטרומגנטיים לא מקוריים מתקשורת ורשת החשמל. השדות החשמליים והמגנטיים המלאכותיים מזוהים על ידי התאים וזה משנה את ביטוי הגנים. EMFs לא טבעיים מגבירים את רמות הגלוקוז בדם כדי לגרום לסוכרת ולמחלת כליות כרונית. EMFs לא טבעיים מפריעים למקצבים החשמליים של הלב והמוח. EMFs לא טבעיים גורמים לסרטן ולמחלות נפש.

אור מלאכותי אינו דומה כלל לאור השמש שכן אין לו את השילוב המתאים של תדרי האור ויש לו רמות גבוהות מאוד של כחול וירוק. אור כחול וירוק באור השמש זמינים רק בשעות מסוימות של היום ומגיעים עם התדרים האחרים. כחול וירוק מקדמים ערות והעדרם מקדם שינה.
בני אדם כבר לא חווים חושך לאחר השקיעה ויש לכך השלכות חמורות על שינה, מקצבי יממה, הורמונים ושליטה בחילוף החומרים התאי בכל תא בגוף.
המיטוכונדריה מאבדת שליטה על אוטופגיה ואפופטוזיס וזה מוביל לחוסר תפקוד תאי ומחלות.

ללא אור שמש וחושך לא ניתן לייצר ולשחרר הורמונים בזמנים המתאימים של היום והלילה. זה גורם לנדודי שינה וישנוניות בשעות היום שמפחיתות את הבריאות והרווחה.
בני אדם שכן יוצאים לחוץ לובשים בגדים, נעליים, כובעים, קרם הגנה, איפור, משקפי שמש, שיזוף מלאכותי וקעקועים המכסים כולם את העיניים והעור מפני אור השמש ושונות הטמפרטורה הנדרשות לשליטה במקצבים הצירקדיים ובחילוף החומרים התאי.

חוסר באור שמש UVB על העור מפחית את ייצור ויטמין D המשפיע לרעה על תפקוד מערכת החיסון ומגביר את הרגישות לזיהומים, אוטואימוניות, מחלות נפש, ניוון עצבי וסרטן.
מחסור באור שמש מפחית את ייצור ויטמין B12 וכדוריות דם אדומות. חוסר אור שמש והארקה מגבירים את לחץ הדם.
בני אדם כבר לא אוכלים מזון עונתי מקומי שגדל באופן טבעי. הם אוכלים מזונות שגדלו באופן מלאכותי שאינם מכילים את האנרגיה המתאימה והמידע מהפוטוסינתזה העונתית הטבעית.
אלקטרונים של פחמימות הנושאים פוטוני אור כחול נאכלים כל השנה וזה מנתק את המקצבים הצירקדיים. יש אות סביבתי קבוע בקיץ מתאורה, מיזוג אוויר ולבוש באורח החיים האנושי המודרני וזה משנה את ביטוי הגנים האפיגנטי המוביל למחלות.
בני אדם לא אוכלים מספיק מזון מהים והם אוכלים הרבה פחמימות מעובדות, בעלי חיים שניזונו מדגנים ושמנים צמחיים. לבעלי חיים שניזונו מדגנים יש רמות גבוהות של אומגה 6 בשומנים שלהם.

שמנים צמחיים עשירים מאוד בשומני אומגה 6 שמתחרים עם DHA על מקום בקרום התא. בשילוב עם מחסור ב-DHA מהתזונה הימית, זה פוגע ברצינות בתפקוד התאי.

ממברנות תאים שחסרות DHA אינן יכולות לאסוף ביעילות אלקטרונים ופוטונים ולהפוך את אור השמש לזרם חשמלי DC. זה מפחית את ה-REDOX של המיטוכונדריה ומפחית את ה-ATP וה-DDW שהתאים צריכים ומוביל לאותות דלקתיים והתייבשות תאית.
EMFs שאינם טבעיים גם גורמים להתייבשות תאית שמקטינה את קיבולת הסוללה של מי EZ בגוף ופוגעת עוד יותר בכמות האלקטרונים והפוטונים והפרוטונים שניתן להעביר למיטוכונדריה.
בני אדם בימינו שותים מים מופלרים וצורכים מזון עם ברום. כימיקלים אלו מקטינים את קיבולת הסוללה של המים בגוף ומגבירים את ההתייבשות התאית לא משנה כמה מים אתם שותים.
תאי עור מיובשים אינם יכולים לייצר ויטמין D גם אם הם נחשפים לאור שמש UVB. בשילוב עם חוסר חשיפה לאור השמש בני אדם חיים בימינו עם ויטמין D נמוך באופן כרוני הגורם לסרטן, אוטואימוניות, מחלות נפש וניוון עצבי.


חוסר חשיפה לאור השמש מפחית את ייצור המלנין בעיניים, בעור ובשיער וזה מקטין את היעילות של הגוף להשתמש באור השמש ליצירת אנרגיה.

אנשים ישנים במהלך היום והם ערים רוב הלילה. שינה בשעות היום ושינה מקוטעת אינם מתחדשים ואינם מאפשרים לתאים לעבור אוטופגיה תקינה, אפופטוזיס או מיטופאגיה.
תאים שאינם יכולים לבצע אוטופגיה יאספו חלבונים מקופלים שגויים שמובילים לאוטואימוניות ולניוון עצבי.
תאים שאינם יכולים לבצע אפופטוזיס יפתחו סרטן.
זה משאיר את הגוף עם תאים מתפקדים ומיטוכונדריה המנותקים מה-SCN ומהשעונים הצירקדיים. המיטוכונדריה מפתחת מוטציות ב-DNA שלהם וזה מפחית את ה-REDOX האפשרי בתאים.
מיטוכונדריה בתפקוד לקוי עלולות לעבור לצאצאים על ידי אמהות. זה מוביל לבריאות לקויה ולמחלות ילדות.
כל האותות הסביבתיים הלא טבעיים הללו מנתקים מקצבי יממה ומובילים לשינויים אפיגנטיים באופן שבו ה-DNA מתבטא.
בני אדם סובלים כעת מרמות חסרות תקדים של מחלות אפיגנטיות כרוניות בקרב אנשים צעירים וצעירים יותר. שינינו באופן דרסטי את הסביבה ואת אורח החיים שלנו. כדי להפוך או למנוע מחלות אפיגנטיות עלינו לחזור לסביבתנו הטבעית.

מקור:
https://tinyurl.com/2p8w2ahs

 

רוצים להרים את רמת האנרגיה שלכם? להפחית מכאובים, כאבי ראש, בעיות עיניים ועוד?
הירשמו כאן לשיחת מבדק ואבחון ונחזור אליכם לקביעת פגישה (במחיר מבצע)

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק