טכנולוגית 5G ואנטנות זעירות המכוונות לגוף

מאת ארתור פירסנברג

5G – משמיכות לכדורים

העובדה היחידה והכי חשובה בטכנולוגית 5G שאף אחד לא מדבר עליה היא “PHASED ARRAY”. זה ישנה לחלוטין את הדרך בה אנטנות ומכשירי טלפון נבנים כיום ויהפוך את השמיכה האלקטרומגנטית המלאכותית שהעולם שלנו מכוסה בה בשני העשורים האחרונים,  למיליוני קרניים שיזמזמו סביבנו כל הזמן.
בלייק לויט, המחבר של Electromagnetic Fields: A Consumer’s Guide to the Issues and How to Protect Ourselves (Harcourt Brace, 1995)
הביא את זה לידיעתי. חבר משותף, ששוחחץתי איתו במהלך הקמפיין שנערך על S.B 649 בקליפורניה העביר לי הודעה מבלייק :”האנטנות של 5G יהיו PHASED ARRAY, ארתור ידע למה הכוונה, אכן ידעתי.

המונח PHASED ARRAY היה אחד הדברים הראשונים שלמדתי במסע הארוך שלא מרצון שעשיתי מסטודנט לרפואה למפגין נגד טכנולוגיית תשדורת אלחוטית. לאחר שנפצעתי מקרני רנטגן ב 1980, התחלתי לקרוא כל מה שיכולתי להניח עלי אל ידיי בנוגע לקרינה אלקטרומגנטית וההשפעות שיש לה על חיים. ואחד הספרים הראשונים שקראתי היה של פול ברודר,
The Zapping of America (W.W. Norton, 1977).

אזהרות מוקדמות

ברודר היה כתב מן המניין של הניו יורקר שחיפש אדמה לרכישה בקייפ קוד, מסצ’וסטס וגילה ש30 מיילים משם, לאורך המפרץ ליד ביתו לעתיד, חיל האוויר מתכוון לבנות את תחנת הרדאר החזקה בעולם. היא אמורה לסרוק את האוקיינוס האטלנטי ולגלות הכי מוקדם שניתן איומים דרך הים של טילים בליסטיים מברה”מ. למרות ששידרה “רק” 145,000 וואט, בדומה לכמה תחנות רדיו, היא לא שידרה את זה מאנטנה בודדת ולא הפיצה את השידור בצורה שווה לכל הכיוונים. במקום זאת, היו לה 3600 אנטנות שסודרו בשתי שורות של PHASED ARRAY כשבכל שורה 1800 אנטנות. האנטנה בכל שורה פעלה כיחידה אחת למרכז את כל האנרגיה לקרן צרה שניתן לכוון. לכל קרן הייתה יכולת אנרגיה של 4 מליארד וואט ושיא הקרינה עבר את 0.3 מיליוואט לסמ”ק – מגבלת הקרינה הבטוחה של ה FCC כיום – במרחק של 10 מיילים לפני תחנת הרדאר. המתקן נקרא
PAWS (Precision Acquisition of Vehicle Entry Phased Array Warning System).

משרד ההגנה הכיר בדו”ח מ1975 שצוטט ע”ף ברודר שמערכות כאלו “מפעילות אלפי אלמנטים, מכוונות אלקטרונית בתדר גבוה ופועלות בטווח תדרים גבוה שמועבר לאדם ולגבי הנזק שלו, מעט מידע קיים”.

מייד לאחר שקראתי את זה, גיליתי ממקור ראשון מה היו ההשפעות הפיזיולוגיות של אלו. בנסיון לסיים את תואר הרפואה שלי, כמעט שילמתי בחיי. התמוטטתי יום אחד עם תסמינים של התקף לב, אח”כ עזבתי את הלימודים ועברתי למנדוצינו להתאושש. שם הייתי בעוד קו שידור של PAVE PAWS , זה שסרק את האוקיינוס הפסיפי, זה היה PAVE PAWS מזרחית למדוציני, בעמק המרכזי של קליפורניה בבסיס חיל האוויר של בייל. למשך 9 חודשים כל ערב בדיוק ב 19:00, לא משנה היכן הייתי או מה עשיתי, החזה שלי התכווץ ולא הצלחתי לנשות כמעט למשך שעתיים.
בדיוק ב 21:00 הגוף שלי נרגע ויכולתי לנשום. גרתי שם מ 1982 ל 1984 ולמרות שהחלמתי הייתי כל הזמן מודע ללחץ בחזה כשהייתי באזור החוף. גרתי שם גם בין 1999-2004 וחשתי באותה התחושה הלא נוחה והיא נעלמה כהייתי נוסע מחוץ לטווח של PAVE PAWS .

קרניים מכוונות

שידור 5G הלך להיות בטווח תדרים הברה יותר גבוה, מה שאומר שהאנטנות הולכות להיות יותר זעירות, זעירות מספיק כדי להיכנס לטלפון חכם, אבל כמו ב PAVE PAWS הן הולכות לרכז את האנרגיה שלהן בקרניים צרות בעוצמה חזקב ושניתנו לכיוון. הקרניים הולכות לעקוב אחת אחרי השניה, כך שאיפה שתהיו, קרן מהטלפון שלכם הולכת לעקוב אחרי ולהיות מכוונת לתחנת השידור (עמוד אנטנה) וקרן מתחנת השידור הולכת להיות מכוונת במדוייק אליך.
אם תלכו בין טלפון של מישהו לבית תחנת השידור, 2 הקרניים האלה יעברו בתוך גופכם. הקרן מהתחנה תעבור דרככם אפילו אם אתם ליד מישהו שנמצא בטלפון שלו ואם אתם בתוך קהל, קרניים מרובות יחצו אחת את השנייה ללא יכולת להימלט.

כרגע, טלפונים חכמים פולטים כ 2 וואט מקסימום ובד”כ פועלים בעוצמה של פחות מ1 וואט. זה עדיין יהיה נכון בטלפונים של 5G אבל בתוך הטלפון יהיו 8 שורות של 8 אנטנות, כולן עובדות ביחד כדי לחפש את התחינה הקרובה ויכוונו אליה קרן צרה וחזקה. ה FCC אימץ לאחרונה חוקים שמרשים עוצמה של 20 וואט לאנטנות אלו. עכשיו אם טלפון שלח אות בעוצמה של 20 וואט דרך הגוף שלך, זה כבר יחצה את הרף שהוסכם עליו ב FCC כי הם סומכים על כך שיהיה חוצץ מתכתי בין האנטנות בטלפון לצד של הגוף. החוצץ המגן הזה יגן על המעגלים בטלפון מהפרעות אלקטרוניות של האנטנות שעלולות לפגוע בפעילות הטלפון ויהפכו את המכשיר ללא שימושי. אבל הוא גם אמור להגן על הגוף מקרינה שתטייל לכיוונו.לכן ה FCC מסכים שטלפונים של 5G יצאו לשוק ויהו להם עוצמת שידור גבוהה פי 10 מזו של טלפונים ב 4G. מה זה יעשה לידיים של המשתמש, ה FCC לא אומר. ומי הולך לוודא שכשאתה תוקע את הטלפון בכיסך, הצד הנכון מופנה כלפי הגוף ? ומי הולך להגן על כל האנשים מסביב מהקרינה הגבוהה פי 10 מזו כיום ושתופנה לכיוונים רבים ברחוב ?

ומה לגבי ציוד 5G נוסף שהלך להיות מובנה אל תוך כל המחשבים, גאדג’טים ומכוניות ?  ה FCC קורא לטלפונים, תחנות ניידות, משדרים במכוניות גם הם תחנות ניידות, אבל ה FCC קבע תקנות לגבי תחנות מתניידות שהוא מגדיר כשידור ממכשירים שבשימוש בתחנות נייחות שאינן בתנועה. כמו משדרים נייחים בבתים ובעסקים. הם הגדירו 300 וואט כמגבלה של שידר (מטורף – הערת מתרגם).

כוח עצום

המצב עם עמודי אנטנות יהיו גרוע יותר. נכון להיות הFCC אישר טווחי תדרים של 24GHZ, 28, 38, 39 ו 48 לשימוש בתחנות שידור. הוא רוצה להוסיף 32, 42, 50, 71-76 81-86 ומעל 95 למרק הקרינה הזה. יש להם גלים מילימטריים זעירים שזקוקים לאנטנות זעירות. ב 48 GHZ סידור של 1024 אנטנות יהיו רק בגודל 4 אינצ’ים מרובעים. מקסימום שידור שלהן יגיע לעשרות או מאות וואטים אבל כמו ב PAVE PAWS אנטנות מסודרות כך יהיו מסוגלות לכוון את השידור שלהן בעוצמה גבוהה ואחידה והקרינה תהיה בעוצמה גבוהה מאוד. התקנים של ה FCC מרשים לתחנת שידור לשדר בטווח המילימטרי עד 30 אלף וואט ל100 MHZ. וכשמתחשבים בכך שניתן יהיה לרכושעד 3 GHZ של ספקטרום (ע”י חברות סלולר), הן יוכלו חוקית לשדר עד 900 אלף וואט אם הטווח בבעלותן. תחנות שישדרו בעוצמה כזו ימוקמו במדרכות, מלבנים קטנים על עמודי חשמל ועמודים קיימים.

הסיבה שהחברות רוצות כל כך הרבה כוח שידור היא כי גלים מילימטריים יכולים להיחסם ע”י אובייקטים וקירות וזקוקים לעוצמה גבוהה לחדור לתוך בניינים ולתקשר עם כל המכשירים שהולכים להיות חלק מהאינטרנט של דברים. הסיבה בעיתה זקוקים לגלים מילימטריים היא הרצון בפס רחב ככל האפשר, פי כמה מאות ממה שיש כיום, לבתים חכמים, מכוניות חכמות וערים חכמות. כדי לחבר את כל הציוד הזה וכל המכשירים שלנו לרשת ולגרום להם לעשות את כל מה שאנחנו רוצים שיעשו במהירות שיא יש להגדיל את רוחב הפס. ככל שהתדר גבוה יותר, רוחב הפס צריך להיות רחב יותר אבל הגלים קטנים יותר. תחנות שידור צריכות להיות ממוקמות בקרבה אחת לשניה, כ 100 מטר מרחק ולשדר בעוצה גבוהה כדי לחדור בתים וקירות. הדרך הכלכלית לעשות את זה היא באמצעות PHASED ARRAY  וקרניים ממוקדות שמכוונות למטרות שלהן. מה יקרה לציפורים שיעופו דרך הקרניים האלה, ה FCC לא יודע. ומה יקרה לעובדי חברת חשמל וסלולר שיטפסו על עמודים ויטפלו בקופסאות האלה ? קרן של 30 אלף וואט תבשל ביצה או עין, במרחק של מטרים ספורים.

העוצמה של התחנה תפוזר בין כמה שיותר מכשירים שמחוברים באותו הזמן. כשהרבה אנשים משתמשים בטלפונים באותו הזמן, הם יחוו האטה אבל גם תהיה קרינה פחותה, כשיש אדם אחד או מעט שמתשמשים בטלפון באותו הזמן, בלילה למשל, מהירות השידור תהיה מהירה מאוד אבל רוב הקרינה ממגדל השידור יכוון אליך.

חדירה עמוקה אל תוך הגוף

עוד עובדה חשובה שקשורה ל PHASED ARRAY היא : הקרינה הזו חודרת עמוק יותר אל תוך הגוף וההנחה שה FCC עושה בנוגע לחשיפה לקרינה הזו היא פשוט לא נכונה. זה הובא לידיעת כולם ע”י ד”ר ריצ’ארד אלבניס מבסיס חיל האוויר ברוקס בהקשר ל PAVE PAWS ודווח בחדשות המיקרוגל ב 2002. כשדה אלקטרומגנטי רגיל חודר לגוף משהו אחר קורה : הוא גורם למטענים לזוז ולמתח לזרום. אבל כשפולסים בעוצמה גבוהה ותדר גבוה חודרים לגוף, משהו אחר קורה : המטענים הופכים לאנטנות זעירות בעצמם והשדה האלקטרומגנטי חודר אל עומק הגוף. אלו נקראים ‘מבשרי בריליון’. הם הופכים למשמעותיים כשיש מספיק שינוי בשידור וכשהעוצמה גדלה. עם תקשורת של 5G התנאים הללו ימולאו. זה אומר שכשאומרים לנו שהגלים הללו לא יחדרו לגוף – זה שקר.

בארה”ב, AT&T וחברות VERIZON , SPRINT , T-MOBILE כולן מתחרות כדי לקבל מגדלי 5G, טלפונים ומכשירים אחרים שיהיו בחנויות בקרוב מאוד.
ל AT&T יש כבר רשיונות לניסויים של גלים מילימטריים בניו ג’רזי, אוסטין, פלאנו, מישיגן והרשימה ארוכה למדי.

קישור למאמר המקורי

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק