דור 5 עם יעל דן בגלי צה”ל

בעקבות השידור היום על דור 5 (5G) בתוכניתה של יעל דן, בה התארחו פרופ’ מלמד (רפואת עיניים), ד”ר פול בן ישי (פיסיקאי) וד”ר סיגל סדצקי (אחראית בריאות הציבור), מצורפת תגובה של איריס עצמון ואני מצדד בה לגמרי, על האמת שלא נאמרה בשידור הזה.
לפניכם הקלטת השידור ולאחריה מידע שכל אדם בארץ ישראל צריך לדעת. אנא שתפו.

היום בתוכנית של יעל דן הופיעו רופא וחוקר מול פרופ’ סיגל סדצקי בנושא הדור החמישי. שניהם נשמעו מודאגים מאוד מהדור החמישי והדגישו שיש לכך בסיס מדעי. החוקר ד”ר פול בן ישי ציין עובדה שרוב הציבור אינו מודע לה- שכבר היום המצב גרוע. פרופ’ סיגל סדצקי נשמעה הרבה פחות מוטרדת,  לא התרשמתי  שהיא מתכוונת  לנקוט בפעולות מעשיות כלשהן להגנה על הציבור כראש שירותי בריאות הציבור, וזאת בניגוד למגמה שקורית כעת בעולם.

בפתיחת דבריה אמרה  ש”בהחלט קרינת מיקרוגל ותדרי רדיו לא הוכחה כגורם מסרטן”, ש”בטכנולוגיות בניגוד לתרופות אנחנו לא קודם מוכיחים בטיחות אלא הפוך”  וש”חוזק הקשר במחקרים לא הגיע לדרגה שמצדיקה הפסקת שימוש”. בשלב מסוים  פרופסור מלמד, רופא עיניים שבשנה האחרונה נכנס לנושא הקרינה בעקבות קידום טכנולוגיית הדור החמישי, אמר שהוא לא מקבל את הטיעונים שלה, ושהם “מופרכים לחלוטין”. 

הדברים הנ”ל עומדים בניגוד לדבריה בשידור אצל אורן ווייגנפלד, שם אמרה פרופ’ סדצקי שהמחקר של ממשלת ארצות הברית,  שהוזמן על ידי ה- FDA  ובוצע על ידי התוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה – “מאשר את הממצאים שמצאנו על בני אדם, והראה עודף של אותם גידולים בחולדות מעבדה…אם עד כה התלבטנו והיו דעות לכאן והיו דעות לכאן, אני חושבת שאנחנו נמצאים היום בהנחת עבודה שאכן הטלפונים הסלולריים יודעים לסרטן…אני יכולה להגיד לאנשים, תרחיקו את הטלפון מהגוף, הטלפון מסרטן”.

אורן ווייגנפלד אמר: “אם אומרים לי שהמכשיר הזה מסרטן, אני לא רוצה שיהיה לילדים בכלל סלולרי”

סדצקי ענתה לו: “בבקשה אני רק אברך על כך”.

עיתונאית של “וואלה”, סיפרה ש”בכל פעם שאני מנהלת שיחה ארוכה עם הטלפון הנייד, כואב לי אחר כך הראש מאוד. אז בטוח שיש פה איזה משהו, האמנם?” 

סדצקי בתגובה: “קודם כל אני חושבת שהטלפון הסלולרי עושה סרטן. אז בוודאי שהתשובה היא כן”.  כמו כן אמרה באותה תוכנית: “אני חושבת ששני המחקרים ביחד  [האינטרפון והמחקר של ממשלת ארצות הברית] מראים שהטלפונים הסלולריים גורמים לסרטן. זה משפט שלא אמרתי אותו עד עכשיו”.

לדברי פרופ’ סדצקי היום ברדיו, “חוזק הקשר במחקרים לא הגיע לדרגה שמצדיקה להפסיק שימוש”, אך היא הודתה בשידור של “וואלה” שהיא מודעת למעשה, שהרבה אנשים עלולים להפגע אפילו במידה ובמדובר בסיכון נמוך,  כי “עדיין צריך להביא בחשבון כמה הרבה מדברים, וכמה אנשים מדברים, וברגע שכל אוכלוסיית העולם חשופה, גם עלייה ב- 20% היא עליה מאוד משמעותית”. 

הגבול שנפרץ על ידי פרופ’ סיגל סדצקי: 

פרופ’ מלמד הדגיש שבדור החמישי מדובר בקפיצת מדרגה מדאיגה מאוד, כי הוא כבר ראה את הדור החמישי מופעל בסין והאנטנות הן ברשת כל כך צפופה, שיש אנטנות כל 30-40 מטר, ואי אפשר יהיה לברוח גם לא אחרי שתתגבר התחלואה, לדבריו. 

סדצקי ענתה לו שהוא צודק לחלוטין, אבל לדבריה הגבול כבר נפרץ עם הווייפיי.

אבל מי בפועל גרם לפריצת  הגבול הזה?  פרופ’ סיגל סדצקי.

כך למשל היא אמרה לעיתון “הארץ” :  “אינטרנט קווי הוא גזירה שאי אפשר היה לעמוד בה”, ואותו דבר ב”סמאללה” שם העלתה טיעון חדש לטובת הווייפיי, ואז עופר רימון מנהל התקשוב במשרד החינוך יכול היה לומר בכנסת, שיש לו את כל האישורים ממשרד הבריאות והגנת הסביבה.  כך נפרסה הקרינה על ילדי בתי הספר. 

ואם “נפרץ” אז  המסקנה “אם כבר, אז כבר” – צריך לפרוס גם רשת צפופה של דור 5?…

אצל גיא ואורלי,  אמרה  “יש היום עתירה לבג”ץ בנושא של בתי הספר, להפסיק את הווייפיי בבתי הספר. זה נושא שאנחנו מתמודדים איתו מאוד כשמצד אחד עומד על כף המאזניים הצרכים הפדגוגיים, מצד שני עומדת הנקודה שאנו ככה חושפים באופן כפוי את כל הילדים ובית המשפט מתייחס לזה מאוד מאוד ברצינות. יש גם עוד סוגיה של אנשים שטוענים שהם רגישים לקרינה”. 

סיגל סדצקי כתבה לבג”ץ שרגישות לקרינה לא קיימת, וזו היתה חלק מסלילת הדרך להפסד של הבג”ץ ולנצחון התעשיות שאיתן משתף פעולה עופר רימון, שמפיקות תועלת כלכלית מפריסת הווייפיי בבתי הספר. רימון אמר לאחד הפעילים שאותו פגש בבית משפט ש”חברים שלי בתעשייה אמרו לי שזה לא מסוכן”. 

תצהירים של מומחי המדינה, פרופ’ סדצקי ופרופ’ סטיליאן גלברג, סגרו את הגולל על מניעת פריסת הווייפיי בבתי הספר. אחת האמהות סיפרה שניגשה לסדצקי במחאה על כך שאישרה את הווייפיי, סדצקי ענתה: ‘אבל במגבלות מסוימות’. האמא ענתה לה: אבל זה לא מתקיים בפועל. סדצקי  הסתובבה והלכה.


סדצקי הבטיחה בעקבות המחקר האמריקאי: “מה בדיוק אנחנו צריכים לעשות ועד כמה אנחנו צריכים להגביל את הילדים, אני חושבת שאנחנו צריכים לשבת עכשיו לחשוב ולהחליט מה אנחנו עושים ברמת הרגולציה, ברמת תקינה, ברמת בתי הספר”.

אורן ווייגנפלד בתגובה: “הדברים האלה זזים לאט במדינה”

סדצקי: “לא לא, הם לא יזוזו לאט בכלל, הם זזים די מהר במדינת ישראל. ואני בהחלט חושבת שיהיו מסקנות כבר די מהירות”.

ווייגנפלד: מתי המדינה תוציא הוראה רשמית איך אנחנו צריכים לנהוג? 

סדצקי: “אני יודעת שאנחנו נתיישב על זה מהר מאוד”

ומאז,  כרגיל  לא קרה דבר  ו”עקרון הזהירות” זו מילה ריקה שאין לה יישום בפועל.

לא ניתן  לכמת את הנזק – תירוץ טוב להמשיך עסקים כרגיל:

סדצקי אמרה היום בראיון שהיא לא מסכימה עם נבואות הזעם, כי השאלה היא גם עד כמה מזיק.

אבל זה בדיוק מה שה- FDA לא מעוניין לבדוק.  ה- FDA הזמין את המחקר האמריקאי שבעקבותיו  אמרה סדצקי בטלוויזיה שהסלולרי מסרטן,  במטרה לעשות הערכת סיכונים  ולכמת את הסיכון לבני אדם.  בפועל, כשהדברים הגיעו לידי מעשה, סיפר לאחרונה מי שעיצב את המחקר, ד”ר רון מלניק שהתארח בכנס האינטרנטי על סכנת הדור החמישי (גישה חינם דרך המייל כאן),  ש”ה- FDA לא מילא אחרי הכוונה שלו במינוי המחקר, משתמט מאחריות. הם החליטו לא לעשות כלום לגבי זה”. 

הנימוק על חוסר היכולת לכמת נזק, שימש את פרופ’ סדצקי  כדי להסיר אחריות ממשרד הבריאות להשלכות פריסת הדור הרביעי. במסמך שהיא חתמה עליו עם פרופ’ איתמר גרוטו,  כתבו שהקרינה תעלה פי 16 עם פריסת דור 4, אבל ההשלכות הן לא באחריות משרד הבריאות:   “נכון להיום וכן בעתיד הקרוב, אי אפשרות לכמת את הסיכון לתחלואה ותמותה כתוצאה מחשיפה לקרינה בתדרי רדיו. משרד הבריאות לא יכול להעריך את הנזק הבריאותי שעלול להגרם מהעלייה בחשיפה לקרינה כתוצאה מהמעבר לשימוש בטכנולוגית הדור הרביעי ברשת הסלולרית”. 

אפשר להשתמש  בפלסטר הידוע, שאין לו כיסוי בשטח:  “משרד הבריאות ממשיך לדגול בעקרון הזהירות המונעת”.

סיגל סדצקי אמרה בשידור אצל קרן מרציאנו על תקן הקרינה ש”לא צריך לייחס לתקן הזה שום משמעות בריאותית”, וכן ציינה שהוא “שרירותי”. הממונה על הקרינה במשרד להגנת הסביבה הפנה אליה פניה של מהנדס, מגובה במחקרים, כדי להוריד את התקן,  היא ענתה ש”הידע המדעי כיום אינו מאפשר את כימות הסיכון הכרוך בחשיפה לקרינת רדיו, לכן אין באפשרותנו לנקוט במספר המומלץ לתקן”.  

בהמשך, משרד הבריאות השיב לכתבה של ערוץ 10 שהזהירה מפני הדור החמישי, ש”הסטנדרטים של הקרינה לא נקבעים על ידי משרד הבריאות ואינם בסמכותו של המשרד”.
מסתמן שהודות לפרופ’ סדצקי אנחנו נישאר כלואים במלכודת הקרינה לעד.

אהבה528 – מעלים את התדר

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק