אומנות ומדע – ראיון עם פיליפ גרנייר על ריפוי באמצעות קערות הקריסטל

“ריפוי בצליל משפר ומעביר מגוון רחב של מצבים פיזיים ורגשיים רבים. במיוחד אפקטיבי לאלה עם מחלות כרוניות, אלרגיות והתנהגויות אובססיביות, או שמחלימים מטראומה וכאב” אומר פיליפ גרנייר, מרפא בצליל ומורה. במקור מפריס, גרנייר חי כעת בוודסטוק, ניו יורק, ומפעיל את מרכז המרווה לאומנויות הריפוי עם אשתו, מטפלת קרניוסקראל, לי מור.

“הכל רוטט” אומר גרנייר, “כולנו רוטטים בתדר הספציפי שלנו. צלילים שונים יכולים לפתוח ולשחרר אנרגיה תדרית, במקום בו יש חסימה”.

כאשר היה בן 35, עזב גרנייר את חייו בצרפת כמנהל אומנותי של מגזין, ועבר לארה”ב ועשה שינוי קיצוני בחייו. “עברתי לגור במדבר ניו-מקסיקו עם שבט אפאצ’י” הוא מתאר. ” פגשתי איש מרפא והוא לימד אותי טקסים שונים. שם התחלתי לגלות וללמוד את כוחו של הצליל ככוח ריפוי. טקסים אלו לימדו אותי שהגוף שלנו הוא סימפוניה המשלבת כלים שונים. למשל, אפילו איברי בגוף רוטטים. כשאיבר חולה, כמו כליה, אפשר לנגן צליל על מנת לעזור לה להחלים”.

ריפוי בצליל הראה בצורה קלינית כתומך באנשים הסובלים מתופעות הנובעות ממתח וכאבים כרונים.כמו גם חולים העוברים טיפולי סרטן. בעוד שמחקרים בתחום הולכים ומתרחבים, הרי שאומנות הריפוי בצליל העתיקה, מתפתחת במהירות למדע חדש ומכובד בעולם העכשווי. יש כעת ממצאים מחקריים רבים ליכולות הריפוי של אולטראסאונד, ובכלל זה שבירה של אבנים בכליות וצמצום גידולים. בנוסף, אינפראסאונד וצליל נשמע מוכרים כעת כבעלי יכולת ריפוי מירבית.

העיקרון הכי חשוב של ריפוי בצליל יכול להחשב כ’תהודה’, מונח עם כמה השלכות. בקונטקסט של פיזיולוגית האדם, תהודה יכולה להיות מתוארת כתדר של רטט הטבעי של איבר בגוף או מערכת (כמו הלב, או מערכת הנשימה). רטטים אלו ידועים כ’תהודה ראשונית’.

ברמת התא, כל התאים מפיקים תדרי קול בזמן תהליך המטאבוליזם שלהם. בנוסף, יש אינטראקציה בין צליל התא, ואלו של הסביבה, כולל מכשירים לריפוי בצליל. בריפוי בצליל, עקרונות תהודה משומשים להחזרת הרמוניה לתאים שהוטבעו בהם כבר תדרים המפריעים לתפקודם. תדרים מפריעים אלו יכולים להיות תוצאה של חומרים רעילים, טראומות רגשיות, פתוגנים או חשיפה ממושכת לזיהום רעש.

צליל גם משפיע על ערוצי איון (ion) של התאים, לגרות לתגובת ריפוי.בתוך ממברנת התא, ערוצי האיון הם האמצעים בהם משתמש התא על מנת לקבל הזנה וגם לתקשר עם תאים שכנים. בתאים פגומים, מאמינים שחלק מערוצים אלו מושבתים, ומפריעים לתא “להירדם”. בהיפותזה זו, צליל פותח את הערוצים הסגורים, תומך בתא להתעורר ולהחזיר פעילות תקינה וחידוש התא.

עוד צד מפתח של ריפוי בצליל הוא קימטיקה, מדע של תופעת הגלים, כפי שהתגלה ע”י הרופא והמדען הטבעי, האנס ייני (1904-1972). ייני גילה שהוא יכול להשתמש בצליל כדי להזיז ולארגן אבקות, ממרחים, ונוזלים וכאילו “להחזירם לחיים”, כשהם זורמים ונעים ומראים תבניות שניתן לראות בטבע באומנות ובארכיטקטורה. יתרה מכך, כל הצורות והתבניות הללו נוצרו בשימוש פשוט של תהודת גלי סיין (sine), שהם פשוט צלילים בתחום הנשמע. צליל יוצר צורות הנראות כמנדאלות דינאמיות בכל מולקולת מים של הגוף הפיסי ומכיוון שגופנו הוא כ 75% מים, ההשפעה על המערכת כולה היא גדולה מאוד. כך אנו רואים ייצוג צורני לתהודה, כיצד צליל הופך לחומר דרך הערוץ של החומרים השונים. “בראשית ברא אלוהים..” מקבל משמעות חדשה כשמסתכלים על הניסויים הללו מקימטיקה.

 

בנוסף לעבודתו כמרפא בטיפולים אחד על אחד, גרנייר מנחה קבוצות לריפוי בצליל. הוא מנגן ב 9 קערות קריסטל ומאמין שבזמן מפגש שכזה עם כוחם המרפא של קערות הקריסטל, המרחב מאפשר זרימה של שדה האנרגיה המאוחד. “לעולם איני יודע מה אני מנגן” אומר גרנייר. “אני רק צריך להישאר פתוח לאהבה, חמלה וריפוי על מנת להוות חוליה מקשרת המאפשרת לריפוי לעבור דרכי”. צליל של כל קערה מכוון לפי צלילי הצ’אקרות, ומחברת את האינדיבידואל לרמה הרגשית, הפיזית והרוחנית”

אהבה528 – מעלים את התדר

 

 

 

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק