עדכון על בג"ץ ההפלרה

עדכו שנכנס זה עתה :

בזמן שאנחנו מפיצים את תשובתנו שניתנה בזמן קצר לבג”ץ (לאחר שרק ב 24 ליולי ניתנה לנו הזכות להשיב לתשובת משרד הבריאות), בג”ץ השיב במהירות יוצאת דופן לאחר שהגשנו את תשובתנו… וזו תשובתו הסופית(מצטטים את סעיף 3 ו4):

(3) רשמנו לפנינו את התחייבות המדינה כי בתוך שנה תופסק הפרקטיקה של הוספת פלואוריד למי השתייה. נוכח ביטולן של התקנות המקוריות והעובדה כי תקנה 20 לתקנות החדשות תפוג בתוך שנה, ומאחר שלא העותרים ולא המשיבים להפלרת המים, הרי שהעתירה מיצתה את עצמה ודינה להימחק. בשולי הדברים, יצוין כי לכאורה הדרך שבה נוסחו התקנות החדשות אינה מיטבית מן ההיבט של בהירות הדין – משהחליטו המשיבים להפסיק את הפלרת המים היה ראוי לקבוע את הכלל של אי-הפלרה כהסדר עיקרי, ואת המשך ההפלרה כהוראת מעבר לתקופת ביניים ולא כפי שנעשה.

(4)”העתירה נמחקת. בנסיבות העניין בשים לב למחלוקת העתירה שנסבה על שאלת מדיניות ולכך שההחלטה של שינוי המדיניות התקבלה קודם לדיון העתירה. ישאו המשיבים בהוצאות העותרים…(כמובן שזה לא מתקרב להוצאה אבל שזה יהיו הצרות שלנו )

לסיכום פסקת השופטים שקבלנו לפני שעה קלה בעודנו מפיצים את המידע….החדשות הפחות טובת הם שבג”ץ קיבל את טיעוני הפרקליטות שלמעשה התקנות עליהם חתמה השרה שמים קץ להפלרה. ולכן -העתירה נמחקת ע”י השופטים.

החדשות הטובות ומהם צריך לשאוב את האנרגיה היא ששופטי בג”ץ רשמו שההפלרה תיפסק בתוך שנה, אמנם בית המשפט נתן להם חבל ארוך (ארוך מאוד לדעתנו) להיתלות עליו…

המאבק מסתיים כשההפלרה באמת תיפסק. נמשיך לעדכן.
מאת יעקב גורמן :

חברים וחברות יקרות,

ביום חמישי האחרון 24.7.13 קיבלנו מבג”ץ הודעת עדכון מטעם משרד הבריאות. אני מעביר לכם את תגובת עורכי הדין שלנו לתשובת הפרקליטות בקובץ מצורף. צפינו שהתגובה של משרד הבריאות (שהתעכבה במשך יותר מחצי שנה!) תהיה ברוח זו, ושהם ינסו לטעון כי הבג”ץ מיותר. אנו איתנים בדרישתנו, וזאת גם התגובה ששלחנו לכבוד השופטת- להוציא צו משפטי שיורה על ביטול הפלרת מי השתייה בישראל- לאלתר.

אין בעמדה שלנו עקשנות גרידא אלא הבנה מהותית של העובדות לאשורן:

לאור פרסום תקנות המים החדשות עליהן חתמה השרה גרמן, ימשיכו לזרום חומרים רעילים ומזיקים למים שלנו עד לאוגוסט 2014 לפחות. אין זה ראוי, מוסרי ומוצדק להמשיך לשפוך אל תוך המים, ב- 395 הימים הללו מעל 5000 טון של חומצה פלואורוסיליצית ופסולת תעשייתית. שפוגעת באופן ישיר בבריאות הציבור.

יתר על כן- סעיף 40 בתקנות המים מורה בבירור- שבתום שנה מתחילת תוקפן יבוטל סעיף 20 בתקנות (הסעיף שמורה על הפלרת המים). בהבנת הנקרא בסיסית ניתן לגלות את האמת- בעוד כשנה תבוטל החובה להפליר, אך בניגוד לטענת הפרקליטות- לא תבוטל האפשרות להפליר. מסיבה כלשהי, ואנו מקווים שבתום לב, הפרקליטות טוענת כי הבג”ץ מתייתר וראוי להמחק משום שבעוד שנה מהיום יתבטלו החובה והאפשרות להפליר. אם מישהו ימצא בתקנות המים סעיף שכזה, המורה על ביטול האפשרות של ראשי ערים, ראשי מקורות ותאגידי המים, להוסיף למים של תושביהם פלואוריד ושאר מתכות כבדות ורעלים- נודה לכם מאד אם תפנו אותנו אליו.

בועדת הבריאות של עיריית חיפה בתאריך 24.5.13 דיבר מר איתן גברון מהנדס הפלרה ראשי. הועדה התכנסה בעקבות לחץ של תושבים. גברון, אמר באופן חד משמעי שהוא תומך בהמשך ההפלרה בחיפה, ושכנע את יושבי הועדה שזהו הדבר הנכון לעשות.

מכאן אתם יכולים להבין את המצב. אנחנו, ילדינו, והמים שלנו עומדים להישאר חשופים למערכות לחצים כאלו ואחרות שיופעלו על ראשי הערים ותאגידי המים.

במצב הזה, עתירתנו לבג”ץ רחוקה מלהיות מיותרת, ואנו נעשה כל מה שאנו יכולים, בזירה הציבורית, החברתית, והתקשורתית, כדי להביא מזור למים ולשים סוף להפלרה.

בברכה,

יעקב גורמן

054-5423282

http://www.facebook.com/izunhozer

 

אהבה528 – מעלים את התדר

 

מאמרים נוספים

פוסטים אחרונים

קול האמת בפנים

תודה רבה למי שהגיע,היה מרומם! לחצו כאן לכל ההקלטות שהיו בכנס. אנחנו העםנתכנס יחדיו מכל הקשת הארצישראלית.כולנו ערים למתרחש, מודאגים

קרא עוד »

תגובות פייסבוק